Uke info, uke 50

Det er ikke alltid like lett å få formidlet den informasjon som vi får fra bedriften på en riktig måte, men vi skal forsøke å skjerpe oss.

Så til denne ukens hendelser.

Igjen er det gjennomgang av lister i forskjellige former som har vært hovedfokus. Vi har også fått utvidet fristen for 17.3 møter, da vi ikke var tilfreds med alle opplysningene vi hadde tilgjengelig opp mot oppsigelsesprosessen. Vi har fått tilført mye informasjon fra bedriften på møter senest i går onsdag, og bedriften har lovet oss nye oppdaterte lister i løpet av uken. Vi mener bedriften har god kontroll på prosessen vi er inne i nå og vi håper at alle er tilfreds når vi til slutt kommer i mål. Selvfølgelig ikke tilfreds med oppsigelser, nedrykk eller 50% stilling, men prosessen som er gjennomført og måten den er gjennomført på. Det er likevel ikke tvil om at vi som fagforening kommer til å snu enhver stein, for å passe på at prosessen er innenfor avtalte spilleregler.
Om noen har spørsmål om prosessen og listene, skal vi svare dere så godt vi kan, det er bare å spørre.
Vi håper at det vi har sett nå, er bunnen og at vi etter hvert får folk inn på listene, i stedet for ut. Det er en prosess vi gleder oss til.
Vi har også vært hos Tredjepart (det er en bedrift) der vi har skolert oss opp mot NAV og pensjon. Dette har vi gjort først og fremst for å kunne svare dere på spørsmål om 50 % stillinger. Det vil bli for mye å gå gjennom alt det nå, men ikke ring oss ned med spørsmål. Det er mye bedre om dere sender en e-post enten til Raymond.Hauge@archerwell.com eller Reidar.Rikstad@archerwell.com , så skal vi forsøke å svare dere.
Vi skal også få laget en overtallighetserklæring til dere som frivvilig har gått ned i 50 % stilling, som kan legges ved søknaden om dagpenger fra NAV. Ikke mas om denne enda, den kommer tidsnok til dere skal sende inn søknad til NAV.
Husk likevel «Den enkelte har selv ansvar for å søke og skaffe seg nødvendig og riktig informasjon fra NAV og andre»
Det er også viktig å huske at hvis du gir korrekte opplysninger innenfor fristene gitt av NAV, er det lettere å nå igjennom.
Vi har fått videresendt et svar fra NAV forvaltning, som forklarer hvordan en som går i 50 % stilling skal rapportere timene sine på meldekortet. Dersom noen ønsker dette svaret, skal dere få det (vi vil anonymisere det) Bruk e-post adressene over, så skal dere få det, men igjen dere må selv avklare med deres lokale NAV kontor at dere også skal rapportere timene slik.
Hilsen
Reidar og Raymond

Facebook
Twitter
Print
Email

Søk

FLERE NYHETER

Ukeinfo, uke 51

God jul: Denne uken har vi deltatt på Archer / OKEA sitt oppstartsseminar for Brage. …

Ukeinfo, uke 50

Mnd. møte: Vi hadde på torsdag mnd. møte med bedriften. Det som har opptatt medlemmene …

Ukeinfo, uke 49

Styremøte: vi hadde denne uken styremøte i klubben. Flere saker var på agendaen, blant annet …

Følg oss på Facebook

Tags